Archiwum twórczości: moje małe Amigurumi

Amigurumi to skomplikowane słowo na określenie szydełkowej lalki. Zaczynając swoją przygodę z szydełkowaniem nie zdawałam sobie sprawy, że aż tyle różnych rzeczy można robić na szydełku, oraz że istnieje tyle różnych technik szydełkowych. Wiedziałam jednak o lalkach i to był przeważający argument za tym, żeby zacząć uczyć się szydełka a nie drutów.

Dziś chciałam w tym wpisie upamiętnić wszystkie szydełkowe lalki, które do tej pory popełniłam. Połowę rozdałam (2 przypadły mężowi, ale nie mam do nich dostępu;p) i zostały mi jedynie pojedyncze zdjęcia.

Nie wiem czy moje lalki to amigurumi. Szukając w internecie definicji dowiedziałam się, że aby maskotka była do nich zaliczona musi mieć:
  • nieproporcjonalnie dużą wobec tułowia głowę
  • małe kończyny
  • oczy nieproporcjonalnie duże wobec twarzy

Wobec tego cześć moich dzieł się zalicza;)

Amigurumi jak nic! ;p

Amigurumi robi się stosując najprostsze ściegi. Zwykle całość wykonana jest półsłupkami. Szydełkuje się pojedynczo kolejne części maskotki: głowę, tułów, kończyny itd. A następnie wypycha i zszywa całość.

Lemuroszop przed zszyciem


Według Wikipedii amigurumi są raczej przedmiotami dla kolekcjonerów niż lalkami do zabawy;) Mogą być postaciami z filmów, bajek, zwierzętami czy nawet przedmiotami, o ile obdarzymy je ludzkimi cechami.

Moje amigurumi do tej pory powstały na podstawie gotowych wzorów (czasem tylko przekształconych lekko do własnych potrzeb). Do tego szlachetnego grona zaliczają się:

  • Ewok z Giezdnych Wojen (moja pierwsza próba powędrowała do męża)
  • Lala Jednorożec
  • Lala Owca
  • Lala Malina
  • Mała Owieczka
  • Chocobo z Final Fantasy
  • Szmaciak z LittleBigPlanet
  • Lemur, Który Wyszedł Jak Szop ;)

Bardzo podobają mi się lalki zaprojektowane przez Lydię, autorkę Lalylala.com i przepięknych Lalylal! Dlatego tak dużo z powyższych jest nimi zainspirowanych.

Marzy mi się, zaprojektowanie i wyszydełkowanie własnego amigurumi od początku, czyli od projektu na papierze. Nigdzie w całym Internecie nie mogę znaleźć przyzwoitego amigurumi kota. Może od tego trzeba zacząć?;p

A tymczasem galeria moich laleczek. Zapraszam do oglądania.

Od niego wszystko się zaczęło

Daleka kuzynka Lalylal 

Tego Owca kończyłam w pociągu jadąc do kuzynki i to jedyne zdjęcie w moich archiwach;p

Szmaciaki są super

Owcze dziecię też stało się prezentem

Pisklę Chocobo

Malina i Szop, Który Miał Być Lemurem

Krafciara

Komentarze