Archiwum twórczości: czapeczka z czułkami


Tak szybko zrobiło się ciepło! Ledwo córeczka zaczęła nosić swoją nową malinową czapeczkę, a tu już przydałaby się lżejsza. Więc wydziergałam.

Znalazłam w zapasach idealnie miękką włóczkę w ciepłym beżowym kolorze - LangYarns  Norma na szydełko 4 mm.

Zaczynając projekt nie wiedziałam dokładnie jak ma czapka wyglądać. Chciałam, żeby była dobrze dociśnięta na uszach, więc zaczęłam od porządnego, elastycznego ściągacza z półsłupków. Wiedziałam również, że chcę żeby to była czapka z czułkami jak inna, śliczna materiałowa sztuka, którą córka ubrała tylko kilka razy bo okazała się już za mała.

Prawda, że inspiracja piękna?

Pozostało znaleźć jakiś ładny ścieg, który wypełniłby powierzchnię czapeczki.  Jedną z fajniejszych stron, gdzie można znaleźć masę ściegowych inspiracji jest: http://newstitchaday.com Jednak pech chciał, że akurat była niedostępna w tym momencie.  Odkryłam więc kolejną super-stronę z darmowymi wzorami ciekawych ściegów: http://www.mypicot.com Tam natknęłam się na taki super-ścieg: http://www.mypicot.com/0038.html Musiałam go tylko lekko zmodyfikować, ponieważ składa się z dość długich odcinków samego łańcuszka, a nie chciałam, żeby czapeczka była tak przewiewna. W miejscach swobodnego łańcuszka, przytwierdziłam rząd oczkami ścisłymi do rzędu poniżej. Całość nie ma tak wyraźnie zarysowanych rombów, ale i tak wygląda ciekawie.

Wygląda skomplikowanie, a w rzeczywistości splot jest bardzo prosty

Górę czapki wykończyłam półsłupkami, delikatnie tylko zmniejszając ich ilość w jednym z rzędów, ale jak się okazało niepotrzebnie. Czapka wyglądałaby równie dobrze, lub nawet lepiej, gdyby była zrobiona do końca na prosto , bez odejmowania. Czułki czapki także wydziergane zostały półsłupkami, na szerokość i wysokość pierwowzorów (u podstawy 12 półsłupków, zwężone do 6 a na koniec zamknięte:) Pozostało jedynie zszyć górę czapki (u mnie oczkami ścisłymi) oraz ręcznie zawiązać supełki na czułkach i czapeczka gotowa!


Dla siebie muszę uczynić taką samą;D

Czapeczka na pięknym modelu
Czułki wyszły świetnie
Czapkę chcą nosić wszyscy. Sherlock wygląda kozacko;p

Krafciara

Komentarze