Malinowa czapeczka z pomponem


Nagle zrobiło się bardzo ciepło. To znak, że wiosna już do nas macha i nie czeka na terminy wyznaczone jej przez gwiazdy i kalendarz, tylko wchodzi z butami do naszych salonów. W chwili wiosennego natchnienia postanowiłam zrobić ostatnią cieplejszą zimowo-wiosenną czapeczkę. Projekt jest autorski, z głowy i na miarę, czyli mierzony bezpośrednio na główce córeczki, żeby pasował jak ulał.


Aby otrzymać malinowy kolor wykorzystałam trik z szydełkowaniem kilkoma włóczkami na raz (z czym zetknęłam się po raz pierwszy przy pleceniu koszyków) i połączyłam w tym wypadku róż z ciemną czerwienią. Dla mnie nie miało znaczenia, że obie włóczki miały różne szerokości (różowa była na szydełko 3,5 a czerwona na 2,5) i bardzo mi się uzyskany efekt spodobał. Bardzo lubię czapki z pomponami, więc dla ozdoby dodałam pomponik w jasnofioletowym kolorze. Całość została wymyślona aby pasować do uroczego płaszczyka córeczki i czerwonych bucików. Osobiście i nieskromnie jestem zachwycona efektem!;p

Efekt prezentowany w całości 

Dokładnych danych jak zrobić czapkę nie posiadam, gdyż w trakcie dziergania nie zapisywałam okrążeń, ale postaram się zapisać tu jak najszczegółowsze wskazówki.

Zaczynałam od samej czerwonej włóczki, szydełkiem 2,5 magic ring.
R1. 8 razy półsłupek w magic ring. Nie łączymy okrążeń oczkiem ścisłym tylko dziergamy metodą kontynuacyjną (ślimakiem jak kto woli)
R2. Rozszerzamy: 2 półsłupki z narzutem w każdy półsłupek z narzutem.
R3-R7. Przez 5 okrążeń dalej rozszerzamy jak tradycyjne kółeczko: czyli 2 półsłupki z narzutem w półsłupek z narzutem, 1 półsłupek z narzutem w półsłupek iż narzutem itd. Po 7 okrążeniu powinniśmy mieć 56 półsłupków z narzutem w okrążeniu. Wykonujemy 1 oczko ścisłe w następny półsłupek z narzutem.
Dodajemy drugą włóczkę i dziergamy szydełkiem 3,5.
R8. Wykonujemy 2 oczka łańcuszka. *Jeden półsłupek w półsłupek z narzutem, bufka w następny półsłupek z narzutem.* Powtarzamy dookoła. Zakańczamy oczkiem ścisłym. (Jak zrobić bufkę?)
Powtarzamy R8 czyli ścieg bufkowy tyle razy, aż uzyskamy odpowiednią wielkość czapeczki.
Jako ostatnie okrążenie wykonujemy całe okrążenie z półsłupków z narzutem.

Jak zrobić nauszniki do czapeczki?
Ja robiłam je w rzędach. Moje mają u podstawy 18 półsłupków, które powtórzyłam kilka razy a następnie zmieniłam szydełko na mniejsze i kontynuowałam samą czerwoną włóczką dalej po 18 powtórzeń (co jednak zmniejszyło trochę szerokość nauszników). Gdy uzyskałam już odpowiednia długość postanowiłam zakończyć nauszniki na półokrągło dlatego Zrobiłam 2 rzędy w następujący sposób: 1 oczko ścisłe, 1 półsłupek, 2 półsłupki z narzutem, 10 słupków, 2 półsłupki z narzutem, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe. Na koniec zaplotłam sznureczki (40 oczek łańcuszka, półsłupek w każde oczko). Wszystko mierzyłam na (nie-do-końca-zachwyconym) modelu, aby miało dobrą długość, szerokość i wypadało w odpowiednim miejscu.

Należy pamiętać, że bufki są ściegiem jednostronnym

Nie obyło się oczywiście bez kilkukrotnego prucia;p Ale czapeczka powstała stosunkowo szybko - zajęła mi jeden weekend, a w sumie może 3 godziny.

Po doszyciu pomponika prezentuje się obłędnie.  

Prezentacja w zestawie
Prezentacja przy kocie
Prezentacja na modelu;)

Czapka jest jeszcze ciepła (i dobrze trzyma uszy), ale w kolorach i wyglądzie już zdecydowanie czuć wiosenną radość!


Krafciara

Komentarze