Szalik Classic, czyli schemat na prosty szalik męski


Szalik nie tylko męski, ale przede wszystkim prosty. Bardzo spodobała mi się jego klasyczna szalikowa uroda.
Inspirację znalazłam na Pintereście skąd trafiłam do tej stronki: http://jennozkan.com/2010/12/crochet-ribbed-scarf-its-like-knitting-only-better/. Pokazane tam zostało jak wykonać półsłupki z narzutem przerabiane pod dolnym oczkiem w ten sposób, aby zrobić śliczne żeberkowanie. W ten sam sposób powstał ściągacz czapki, którą opisałam w tym artykule.

Klasa i urok

Ja do swojej wersji użyłam włóczki typu bulky w kolorze bordowym (której nazwa gdzieś mi się zapodziała) i szydełka nr 7. 


Prosty szalik męski:

R1. Wykonać tyle oczek łańcuszka jak długi w przybliżeniu chcemy mieć szalik (w przybliżeniu, bo po przerobieniu pierwszego rzędu półsłupków długość trochę się zmieni) np. 240 oczek.

R2. Wykonać półsłupek z narzutem w 3 oczko od szydełka, przerobić półsłupki z narzutem przez wszystkie pozostałe oczka, obróć.

R3. 2 oczka łańcuszka, półsłupki z narzutem przerobiane pod dolną nitką przez całą długość szalika, obróć.

Powtarzaj R3 aż do uzyskania wymarzonej szerokości.:) w moim przypadku było to 16 razy.


Enjoy!
Tak szalik prezentuje się na modelu;p

P.S. Na zdjęciach prosta czapka do kompletu, ale do poprawy, więc jeszcze o niej nie piszę.

Krafciara